piątek, 30 marca 2018

"Znajdź mnie, zanim oni to zrobią" - J.S. Monroe i psychodeliczny thriller

Najpierw dostawałam tajemnicze smsy, a później przyszła do mnie równie tajemnicza książka: Znajdź mnie, zanim oni to zrobią. Byłam wystarczająco zaintrygowana, aby mimo licznych obowiązków zacząć czytać.





Rosa - to właśnie sprawczyni całego zamieszania! Już od pięciu lat jest uznana za zmarłą, a jej chłopak nagle dostrzega ją w metrze... Pewnie mógłby zawiadomić policję gdyby nie to, że widuje Rosę regularnie: tęskni tak bardzo, że dziewczyna często pojawia się na moment, czasem nawet coś mówi i w końcu znika. Właśnie te 5 lat rozłąki jest zastanawiające... Bo czy po 5 latach naprawdę można nadal mieć obsesję na czyimś punkcie, choć było się z nim w związku naprawdę krótko? A może ta obsesja stała się niebezpieczna?

Mam bardzo dwubiegunowe uczucia co do tej książki... Akcja jest ciekawa, choć momentami przekombinowana i trochę nierealistyczna. Zwłaszcza końcówka, która jest jednocześnie dziwna jak i łatwa do przewidzenia... Jest też parę szczegółów, które zupełnie mi się nie zgadzały, ale jeżeli czytamy szybko, to nie powinny one zwrócić naszej uwagi. Poza drobnostkami, mamy parę świetnych postaci, w tym jedną o bardzo niepokojących zainteresowaniach (eksperymenty na zwierzętach i... Ludziach). Wiele rzeczy opisano tu bardzo realistycznie i dzięki temu od połowy książki czyta się znacznie szybciej.


Nie da się jednak ukryć, że książka potrafi wciągnąć i zaintrygować. Przeczytałam ją błyskawicznie z ciekawością śledząc zarówno fragmenty z dziennika Rosy jak i poczynania jej zakochanego do szaleństwa chłopaka... Polecam Wam, jeżeli lubicie lekko zakręcone książki

Za książkę dziękuję Wydawnictwu W.A.B.

  • Tytuł: Znajdź mnie, zanim oni to zrobią 
  • Autor: J.S. Monroe
  • Wydawnictwo: W.A.B.
  • Rok wydania: 2018
  • Liczba stron: 448
  • Ocena: 4+/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz