wtorek, 15 listopada 2016

"Niebezpieczna gra" - Joanna Opiat - Bojarska morduje w Łodzi

Poturbowany przez samochód mężczyzna ląduje w szpitalu, gdzie wychodzi na jaw, że zupełnie nic nie pamięta. Czym jest spowodowana amnezja i dlaczego mężczyzna ciągle powtarza imię i panieńskie nazwisko Aleksandry? Tego wszystkiego dowiecie się czytając wciągającą i Niebezpieczną grę.


Nie. Nie mogę udawać, że nic się nie stało. Otworzyłam puszkę Pandory. Muszę do niej zajrzeć, a później ją wyrzucę. Zniszczę i wyrzucę. Obiecuję.



Jak łatwo się domyślić, zadaniem Aleksandry jest pomóc pacjentowi, który pragnie rozmawiać tylko z nią i nie ufa innym lekarzom. Niespodziewanie do głównej bohaterki wracają niechciane wspomnienia związane z Łodzią... Przeszłość nie chce dać o sobie zapomnieć, a Aleksandra musi borykać się jeszcze z zazdrosnym Krystianem, szaloną przyjaciółką, drażniącą policjantką i bratową, chcącą odebrać jej dzieci. Jak na jedną rudą głowę jest to stanowczo zbyt wiele, ale dzięki temu czytelnik nie powinien mieć czasu na nudę. Momentami jednak akcja stawała się dla mnie monotonna - zwłaszcza pod koniec, kiedy już wszystko było dla mnie jasne, a miałam przed sobą jeszcze prawie sto stron. Gdyby zatem dodać książce więcej dynamizmu, byłoby idealnie.
Być może Łódź nie jest najpiękniejszym polskim miastem, ale ludzie, którzy tu mieszkają, posiadają coś, czego nie ma nikt inny. Uwielbiam ich. Są inteligentni, kreatywni i wyróżniają się nieszablonowym podejściem do życia.

Jestem Łodzianką i z przyjemnością zwiedzałam swoje miasto wraz z Aleksandrą Wilk. Autorka postarała się o to, żeby dokładnie opisać Łódź i panujący w niej niepowtarzalny klimat - nie ograniczała się tylko do ulicy Piotrkowskiej i Manufaktury, ale opowiedziała również trochę o Poznańskim, Scheiblerze czy Księżym Młynie, pamiętając przy tym o historiach z nimi związanych. Jestem pod wyrażeniem - Joanna Opiat - Bojarska naprawdę dokładnie poznała moją ukochaną, szarą Łódź i pokazała, że to miasto ma duszę.
Co możesz zrobić jutro, zrób dziś. Zwłaszcza jeśli to coś, na co nie masz ochoty. Jeśli poczekasz do jutra, twój brak ochoty zmieni się w odrazę i będzie tylko gorzej. Nie wiem dlaczego jest mi najtrudniej motywować samą siebie?

Przy takiej ilości czytanych przeze mnie książek, często mam problem, żeby przypomnieć sobie fabułę przed przeczytaniem kolejnej części z serii. Na szczęście Joanna Opiat - Bojarska wie, że czytelnicy mają sklerozę (lub mogą zacząć przygodę z książką bez czytania pozostałych części) i mimochodem podrzuca informacje o tym, co działo się wcześniej.

Kolejną rzeczą, za którą należy pochwalić autorkę jest wspaniałe przygotowanie do tematu, będące efektem konsultacji ze specjalistami. Dzięki temu wszystko to, czego się dowiadujemy o amnezji jest niezwykle wiarygodne i uczy nas, na czym polega problem utraty pamięci i jak można ją odzyskać. Autorka zadbała też o wygląd postaci, dzięki czemu łatwo było ich sobie wyobrazić.

Jestem zadowolona z lektury - Niebezpieczną grę czyta się szybko i lekko, myśląc intensywnie nad rozwiązaniem intrygi. Jestem pewna, że miłośnicy kryminałów będą zachwyceni.



Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona.

  • Tytuł: Niebezpieczna gra

  • Autor: Joanna Opiat - Bojarska

  • Wydawnictwo: Czwarta Strona

  • Rok wydania: 2016

  • Liczba stron: 434

  • Ocena: 4+/6

3 komentarze:

  1. Może i ja się skuszę, skoro Tobie czytał się dobrze, to mnie również powinna przypaść do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno! Książka jest naprawdę wciągająca, chociaż oczywiście mogło być lepiej... ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam jedynie "Grę pozorów" tej Autorki, ale myślę, że czas wrócić do jej powieści :) Świetna recenzja!

    OdpowiedzUsuń