sobota, 16 lipca 2016

"Dobra matka" - Małgorzata Rogala przypomina o znaczeniu prywatności

Morderstwa młodych kobiet, bezczelny nastolatek i obrzydliwie bogaty biznesmen – co mają ze sobą wspólnego i dlaczego piękne, młode kobiety musiały zginąć? Przekonajcie się sami!

[caption id="" align="aligncenter" width="445"] Tak, ten bobas to ja! :)[/caption]
Mamy teraz dziwne czasy, rodzice zrzucają odpowiedzialność za wychowanie dziecka na szkołę, a sami umywają ręce.


Dobra matka jest dobrze napisanym kryminałem z ciekawą intrygą. Autorka zadbała o wątek miłosny i wplotła również nieco psychologii i wpływu przeszłości na teraźniejszość. Postacie są charakterystyczne i prawdziwe, trochę zagubione, a język na tyle nie zwraca na siebie uwagi, że książkę czyta się jednym tchem. Oczywiście nie może być idealnie - po lekturze czułam lekki niedosyt i wcale nie dlatego, że część tematów pozostało otwartych, dając drogę dla kolejnego tomu. Chodzi mi raczej o coś mniej uchwytnego - zbyt mało dowiedziałam się o bohaterach i samym mordercy, przez co nie wczułam się zbyt mocno w książkę. Lubię, kiedy mogę dobrze poznać głównego bohatera, zaprzyjaźnić się z nim i zrozumieć jego uczucia i postępowanie. Wiadomo przecież, że dla kobiet najważniejsze są emocje i właśnie ich mi zabrakło.
Dlaczego ludziom nie wystarcza przeżywanie miłości lub zachwytu w gronie najbliższych? Dlaczego potrzebują podziwu całego świata?

Dobra matka porusza bardzo istotny temat, co jest dla mnie chyba największym atutem książki. Nie jest bowiem zwykłym kryminałem, który nas po prostu zaciekawi i odłożymy go później na półkę. Małgorzata Rogala pokazuje, jak wielką szkodę możemy sobie wyrządzić, nie dbając o własną prywatność. Spójrzcie, co się dzieje na wszelkich portalach społecznościowych – tysiące zdjęć, miliony informacji o tym, co kto robi i gdzie, a nawet ile przebiegł i jak wiele spalił kalorii. Pozornie nikomu nieprzydatne i niegroźne wpisy na facebooku mogą być podpowiedzią dla złodzieja albo nawet gwałciciela. Może dzięki tej książce część osób zastanowi się dwa razy, zanim znów wstawi jakąś informację ze swojego życia.

Mimo wszystko polecam tę książkę i chociaż wielbiciel kryminałów może się dość szybko dowiedzieć "co i jak", to Dobra matka skłania do refleksji nad naszą działalnością w sieci i wciąga od pierwszych stron. Czekam na kontynuację, by przekonać się cóż się stało z ważką!

  • Autor: Małgorzata Rogala

  • Tytuł: Dobra matka

  • Język Oryginału: polski

  • Liczba Stron: 351

  • Rok Wydania: 2016

  • Wydawca: Wydawnictwo Czwarta Strona

  • Ocena:  4+/6

1 komentarz:

  1. To może być ciekawa lektura, może to być książka, lub autorka, której szybko się nie pozbędę. Jak będę w bibliotece, z miłą chęcią się rozejrzę za nią. ;)

    OdpowiedzUsuń