niedziela, 18 lutego 2018

"Szpilki za milion" - Izabela Szylko i wspaniała komedia kryminalna

Miałam się uczyć, przygotowywać do zajęć w przedszkolu, ale dostałam od Wydawnictwa Burda Szpilki za milion autorstwa Izabeli Szylko z propozycją objęcia tej książki swoim patronatem medialnym. Moim błędem było jednak to, że zaczęłam czytać od razu i… przepadłam!



Szpilki za milion to wesoła lektura, pełna humoru sytuacyjnego. Naszym głównym bohaterem, który czasem zwraca się bezpośrednio do czytelnika, opowiadając mu swoją historię jest Jacek. Trzeba mu przyznać, że nigdy nie miał w życiu szczęścia… Najpierw stracił miłość swojego życia, która wrednie się na nim odegrała, a teraz dodatkowo stracił nawet pracę i mieszkanie… Nowa praca daje perspektywę do zmian na lepsze, ale… pech jednak upatrzył sobie Jacka i wplątuje go w poważne zamieszenie z diamentowymi szpilkami w tle.


Autorka zadbała tutaj o wszystko: ciekawe i charakterystyczne postaci, wartką akcję, wątki obyczajowe, przyjemny język i przede wszystkim mnóstwo humoru. Szpilki za milion czyta się dzięki temu błyskawicznie, niemalże jednym tchem i to w dodatku z szerokim uśmiechem na ustach.
Książka należy do mojego ukochanego gatunku literackiego (z którego jest znany Aleksander Rogoziński), czyli komedii kryminalnej. Jeżeli zatem lubicie rozwiązywać intrygi i jednocześnie się trochę pouśmiechać, to lektura na pewno Wam się spodoba. Tutaj bowiem również jest wesoło! Jestem pewna, że z miejsca pokochacie „wspólniczkę” naszego głównego bohatera – temperamentną staruszkę, która nie da sobie w kaszę dmuchać i potrafi przechytrzyć nawet policję.


Uciekłam od problemów, odpoczęłam, pouśmiechałam się do książkowych bohaterów i spędziłam fantastycznie czas. Jeżeli lubicie książki przyprawione szczyptą absurdu, odrobinką refleksji i pełnymi garściami humoru, to na pewno się nie zawiedziecie. Gorąco polecam na poprawę humoru: spotkacie tu miłość, zemstę, nienawiść i chciwość w bardzo krzywym, choć momentami boleśnie prawdziwym, zwierciadle.

Za książkę i możliwość objęcia jej swoim patronatem medialnym gorąco dziękuję Wydawnictwu Burda!

  •          Tytuł: Szpilki za milion
  •          Autor: Izabela Szylko
  •          Wydawnictwo: Burda
  •          Rok wydania: 2018
  •          Liczba stron: 352
  •          Ocena: 5+/6


5 komentarzy:

  1. Czuję się zainteresowana tą pozycją :) To nie pierwsza pozytywna opinia jaką czytałam, więc tym bardziej jestem na tak!

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tytuł książki przypomniał mi, że w dalszym ciągu nie mam butów na wesele przyjaciółki. Jednak ja bardziej opcja płaskich butów i muszę takich poszukać sobie na stronie https://butymodne.pl/damskie-na-plaskim-obcasie-c531.f128.html

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne szpileczki :D chociaż ja czekam już na jesienne buciki i jesienne czapki aktualnie mam dość lata i upałów :D wolę jesień

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto poszukać dobrego sklepu z obuwiem damskim lepiej. Buty zimowe na obcasie, mokasyny, szpilki. Sprawdź https://www.mojbut.pl/

    OdpowiedzUsuń