czwartek, 10 sierpnia 2017

"Prezent" - Louise Jensen obdarowuje nas książką pełną strachu i emocji

Prezent był prawdziwym prezentem - niespodzianką, bo zupełnie nie spodziewałam się tej paczki... Piękne opakowanie, okładka i dołączony do przesyłki liścik zaintrygowały mnie na tyle, że zaczęłam czytać od razu. Wyciągnęłam się tak bardzo w fabułę, że lekturę skończyłam już następnego dnia!




Nigdy nie wiemy co przyniesie nam jutro. Czasem przecież jedna krótka chwila decyduje o naszych dalszych losach. Tak właśnie było w przypadku głównej bohaterki, gdyż jedyną jej możliwością na dalsze życie był przeszczep serca... Przeszczep na szczęście się udał, ale nieodwracalnie zmienił wszystko, co Jenna do tej pory znała. Nowe serce, które zaczyna bić w jej piersi niesie bowiem ze sobą bolesną historię, którą jego nowa właścicielka chce za wszelką cenę poznać. Dziewczyna ma przebłyski wspomnień swojej dawczyni i z każdym dniem coraz bardziej pragnie zrozumieć, co się wydarzyło w tamtej rodzinie i dlaczego nie może się uwolnić od dziwnych wizji i uczucia strachu. Historię poznajemy z ust Jenny, więc łatwo nam się wczuć w jej sytuację i przemyśleć to, jak sami byśmy się zachowali będąc w taki dziwnym położeniu, jak ona…

Zdziwiła mnie tu liczba ofiar, które autorka uśmierca. Wbrew pozorom książka nie jest lekkim czytałem dla kobiet, bo kryje w sobie parę mrocznych wątków. Przyznam szczerze, że im dalej czytałam, tym akcja stawała się ciekawsza. Pod koniec książki już dosłownie nie mogłam się oderwać! Poza tym Louise Jensen parokrotnie udało się mnie zaskoczyć, przede wszystkim zwrotami akcji i świetną kreacją bohaterów. Co prawda akurat bohaterowie czasem mnie drażnili i sama akcja ma w sobie sporo przewidywalności, ale przecież nie można mieć wszystkiego, prawda?



Autorka porusza ciekawy temat pamięci komórkowej i okazuje się, że wiele przytaczanych przez nią historii jest prawdziwych, co jest dodatkowym atutem książki. Jeżeli zatem macie ochotę na porywającą historię dziewczyny, która na własną rękę poznaje mroczne tajemnice rodziny swojej dawczyni, to sięgnijcie po Prezent! Jestem pewna, że wzbudzi Was trochę do refleksji i pokaże, jak przewrotny bywa los.

Za książkę serdecznie dziękuję wydawnictwu Burda!

  • Tytuł: Prezent

  • Autor: Louise Jensen

  • Tłumacz: Ewa Kleszcz

  • Wydawnictwo: Burda

  • Rok wydania: 2017

  • Liczba stron: 400

  • Ocena: 5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz