piątek, 2 lutego 2018

"Kłopoty mnie kochają" - Joanna Szarańska i bardzo pechowa dziewczyna

Kłopoty mnie kochają to książka, która mnie do siebie przyciągała, nie tylko z uwagi na sympatię do autorki. Byłam ciekawa, co tym razem wymyśliła Joanna Szatańska i zupełnie przepadałam w tej zwariowanej historii.


Główna bohaterka dosłownie przyciąga do siebie kłopoty. Nie dość, że nie może znaleźć żadnej sensownej pracy w wymarzonym zawodzie, to jeszcze wplątuje się w tarapaty w swojej rodzinnej miejscowości. Od tej pory musi nie tylko znosić zwariowaną babcię, ale również spierać się z policją i uważać na własne bezpieczeństwo... Bo ktoś wyraźnie chce zwiększyć jej ilość zmartwień, zmarszczek i oczywiście kłopotów. Więcej oczywiście Wam nie powiem! Mogę zagwarantować tylko, że Zoja nie będzie miała czasu na nudę, chociaż teoretycznie wieś nie ma do zaoferowania zbyt wielu atrakcji.

Bohaterów pokochałam niemal od razu, zwłaszcza temperamentną babcię i zuchwałą Zoję. Ostatnio co prawda bardzo się rozmnożyły te bohaterki pełne werwy, ale może właśnie takie postaci lubimy oglądać w książkach? Bardziej odważne i pyskate od nas samych?  


Niestety zabrakło mi bardziej rozbudowanej fabuły i relacji między bohaterami. Chętnie przeczytałabym o konfrontacji między ciotecznymi siostrami o tych samych imionach i gustach. Chciałabym też bliżej poznać sołtysa i jego liczne pomysły. Wątek babci i jej zachłannej rodziny też zasługuje na rozszerzenie, z uwagi na duży aspekt humorystyczny. Mogę się pocieszać jedynie tym, że już jest zaplanowana kontynuacja przygód Zojki.

Muszę Wam się też przyznać do tego, że Kłopoty mnie kochają przeczytałam w jeden dzień... Leżałam chora i nie miałam siły na nic, a tak lekka książka była w sam raz dla mojej rozgorączkowanej i zmęczonej głowy. Ta książka nie wywróci Waszego świata do góry nogami, ale na pewno poprawi humor i może odrobinę zaskoczy. Twórczość Joanny Szatańskiej polecam zatem tym, którzy mają ochotę odpocząć i spędzić miło czas.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona!

  • Tytuł: Kłopoty mnie kochają
  • Autor: Joanna Szarańska
  • Wydawnictwo: Czwarta Strona
  • Rok wydania: 2018
  • Liczba stron: 304
  • Ocena: 5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz