sobota, 8 kwietnia 2017

"Ważka" - Małgorzata Rogala ostrzega, by nie wkładać nosa w nie swojesprawy

Ginie mężczyzna, jednak niemal nikomu nie jest go żal... Był on bowiem dziennikarzem, który żerował na cudzym nieszczęściu i roztrząsał je (nie zawsze szczerze) na łamach swojej gazety. Nietrudno się zatem domyślić, że ludzi chcących go zamordować było naprawdę sporo...




Potencjalnych morderców jest sporo i  wszyscy są tak samo podejrzani. Po jakimś czasie ginie jednak kolejna osoba i sprawa, zamiast nieco się rozjaśnić, jeszcze bardziej się komplikuje... Pojawiają się kolejne wątki, ale policjanci zupełnie nie wiedzą, jak poskładać kawałki układanki w logiczną całość. Agatę Górską męczy dodatkowo fakt nierozwiązanej zagadki śmierci Leny, związanej z tytułową ważką.

Cieszę się, że autorka zadbała o wątki obyczajowe i możemy trochę poobserwować rodzące się uczucie między Agatą i jednym z policjantów. Ich relacja jest miłym dodatkiem do prowadzonego śledztwa, które rozwija się dosyć mozolnie. Niestety, tym razem intryga zupełnie do mnie nie przemówiła, co oczywiście nie znaczy, że Wam również się nie spodoba. Dla mnie zbyt wiele jest części wspólnych między postaciami: wszyscy się ze wszystkimi w jakiś sposób łączą, co jest zupełnie nierzeczywiste. Dodatkowo bardzo szybko domyśliłam się też, kto morduje. Prawdopodobnie wynika to z tego, że zbyt wiele czytam kryminałów i trudno mnie zaskoczyć. Mam nadzieję, że Wy nie rozwiążecie zagadki tak szybko, jak ja, bo mnie zabrało to wiele radości z czytania.

Przyznam szczerze, że Dobra matka wydaje mi się bardziej dopracowana i wciągająca. Sama intryga w tamtej książce była mi znacznie bliższa i może właśnie dlatego lepiej mi się ją czytało. Mimo wszystko jeżeli Dobra matka Wam się spodobała, to Ważka na pewno również sprawi wiele przyjemności.

Książkę czyta się szybko i dość lekko, postacie są dopracowane i budzące sympatię, a język przyjemny w odbiorze. Gdyby nie to, że wnikliwy czytelnik szybko się domyśli rozwiązania intrygi, to nie mogłabym tej książce nic zarzucić... Nadal nie wszystkie wątki zostały rozwiązane, więc nie pozostaje mi nic innego, jak czekać na trzecią część przygód Górskiej.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona.

  • Tytuł: Ważka

  • Autor: Małgorzata Rogala

  • Seria: Agata Górska

  • Wydawnictwo: Czwarta Strona

  • Rok wydania: 2017

  • Liczba stron: 370

  • Ocena: 4/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz