sobota, 27 kwietnia 2019

"Śmierć w blasku fleszy" - Alek Rogoziński i wystrzałowe morderstwo na oczach setek ludzi

Czasem człowiek ma naprawdę ciężki czas w życiu... Dużo zmian, wiele problemów, głowa wypełniona zmartwieniami, a ciało sztywne od stresu. Od szaleństwa ratowała mnie jedynie Śmierć w blasku fleszy. Dzięki tej książce mogłam troszkę zapomnieć o tym, co męczyło głowę i odpocząć przy wciągającej książce.

Alek Rogoziński to osoba, do której mam słabość od początku jego kariery pisarskiej. Uwielbiam jego inteligencję, gadulstwo i poczucie humoru. Wszystko to świetnie można poczuć w jego książkach! Do tego dochodzi jeszcze talent do tworzenia ciekawej intrygi i wesołych dialogów, więc naprawdę nie ma na co narzekać. Od zawsze czytam wszystko, co Alek napisze, więc pozwolę sobie trochę porównać książkę do poprzednich i stwierdzić, że ta jest stanowczo najbardziej kryminalna. Na szczęście i tak spotkamy tu mnóstwo humoru. Ze względu na lekkie pióro autora książkę czyta się szybko i przyjemnie, choć ja musiałam ją sobie dawkować po parę stron przed snem, bo na więcej nie mogłam sobie pozwolić.

Jeśli chodzi o fabułę, to nie mogę zbyt wiele zdradzać... Podpowiem jedynie, że uda się Wam lepiej poznać środowisko mody i funkcjonujące tam zależności. Spotkacie tam również dość nietypowe morderstwo... Dla fanów poprzednich książek autora atutem będzie też to, że spotkają część znajomych postaci, w tym mojego ukochanego Mario.

Nie da się ukryć, że Alek doszedł do wprawy w tworzeniu intryg kryminalnych. Z książki na książkę akcja dzieje się coraz szybciej i zawsze trudno się domyślić, kto i dlaczego zamordował. Każdy z nas wie, że świat mody jest pełen plotek, znajomości i nieszczerych przyjaźni. Autor wykorzystał tutaj każdą z tych rzeczy. Dramatyzmu dodaje fakt, że zbrodnia została popełniona na oczach setek osób, co jest jednocześnie zatrważające i fascynujące. 

Cieszę się, że istnieje taki gatunek jak komedia kryminalna. Kiedyś, jako nastolatka, zaczytywałam się w Chmielewskiej, a teraz wytchnienie od stresu zapewnia mi Alek Rogoziński. Niezmiernie się cieszę, że już w połowie maja wydaje koleją książkę i już nie mogę się jej doczekać. 

Dziękuję Alkowi Rogozińskiemu i Wydawnictwu Edipresse

  • Tytuł: Śmierć w blasku fleszy
  • Autor: Alek Rogoziński
  • Wydawnictwo: Edipresse
  • Rok wydania: 2019
  • Ocena: 5+/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz