niedziela, 28 października 2018

"Miłośnicy czterech kółek - zrób to sam" - Michał Jesionowski i niezbędnik każdego kierowcy

Jestem dziewczyną zakochaną w swoim samochodzie i to już od dziewięciu lat. Moje biedne autko, choć bardzo się stara być bezawaryjne, przestało mi pozwalać na zmianę biegów. Ach, to była straszna wyprawa i duży stres. Teraz Honda wylądowała u mechanika, a ja podczas lektury książki Michała Jesionowskiego zaczynam zdawać sobie sprawę ze swoich błędów... Wiem, że teraz Honda na pewno będzie szczęśliwsza, a ja bardziej bezpieczna.




Michu ostrzega też przed mechanikami - oszustami. O, ja nieszczęsna, dlaczego nie miałam tej książki wcześniej? To właśnie mechanik jeździł jak wariat moją biedną dwudziestolatką i zrobił jej wielką krzywdę ze sprzęgłem. Teraz już wiem, na co zwracać uwagę, czego wymagać, co sprawdzać i przed kim się wystrzegać. Chciałabym, żeby było więcej takich mądrych i uczciwych mechaników jak autor tej książki, ale, jak w każdym zawodzie, procent tych najuczciwszych jest zawsze najmniejszy, niestety.

Z tej książki nauczymy się, jak dbać o auto, wymieniać różne części i płyny, a nawet jak mądrze kupować używane samochody, a także nie dać się oszukać mechanikom i wiele wiele więcej. W odnalezieniu tego, co nas najbardziej interesuje pomoże nam przejrzysty spis treści.

Wielki plus dla autora za język i styl. Książka jest napisana lekko, z humorem, konkretnymi przykładami, ale jednak takim słownictwem, które zrozumie każdy, bez względu na stopień zaangażowania w świat samochodów. Michu tłumaczy cierpliwie i na przykładach, przede wszystkim jednak dba o bezpieczeństwo czytelnika. Wiele rzeczy mnie tu zaskoczyło i niezmiernie dużo się nauczyłam - przede wszystkim jak dbać o auto, żeby czuć się w nim bezpiecznie i nie stanowić zagrożenia.


Moim zdaniem przydałoby się tutaj podsumowanie, najlepiej w formie przejrzystej tabelki, dla takich laików jak ja: co trzeba zmieniać i jak często, co koniecznie wozić w aucie, jak przygotować się do zimy, co zrobić na wiosnę... Dzięki temu wielu kierowców zostanie uświadomionych i może nie zaniedba swojego autka... Nie uznaję tego jednak za minus, raczej uważam to za podpowiedź dla autora do kolejnych części. Wiele jest jeszcze bowiem do opowiedzenia, więc czekam na drugi tom!

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Znak! 

  • Tytuł: Miłośnicy czterech kółek, zrób to sam
  • Autor: Michał "Michu" Jesionowski
  • Wydawnictwo: Znak
  • Rok wydania: 2018
  • Liczba stron: 320
  • Ocena: 6/6


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz